1 sekolah 1 blog ke arah transformasi perkhidmatan bimbingan dan kaunseling sbpi gombak

JANUARI 2014

Bermula lah tirai persekolahan bagi sesi 2014. Jadi segala program dan aktiviti telah pun dirancang oleh pentadbir dan guru guru Integomb.

Program pertama yang dijalankan pada tahun ini yang dikendalikan oleh unit bimbingan dan kaunseling ialah program Mentor Mentee. Program ini dijalankan bagi mengeratkan lagi hubungan para guru dengan pelajar sbpi gombak. dirasmikan oleh pengetua Puan Rohanim pada 6/1/2014. seterusnya perjumpaan kali pertama mentor bersama mentee telah diadakan pada 11/1/2014. semoga program mentor mentee ini membuahkan hasil dan dapat menjana ukhwah yang mantap bagi mengekalkan kecemerlangan Integomb.

Program seterusnya yang dikendalikan Unit Bimbingan dan kaunseling ialah Minggu Orientasi TingkatanSatu. Seramai  orang murid tingkatan satu telah mendaftarkan diri ke integomb. Tahniah diucapkan. 
Sepanjang minggu orientasi ini pelbagai aktiviti dijalankan untuk mengisi minggu minggu awal bagi pelajar tingkatan 1 untuk membiasakan diri mereka di Integomb. Alhamdulillah kuantiti pelajar yang mengalami 'homesick' berjaya dikurangkan hari demi hari. antara gambar sepanjang minggu orientasi tingkatan 1 


Wardrobe Management
 Aktiviti Mahligaiku teratak Ilmu

 Aktiviti bersama pelajar tingkatan 2


 persembahan malam kiambang bertaut

Dengan berakhirnya Persembahan Malam Kiambang Bertaut oleh pelajar tingkatan 1 itu maka berakhirlah minggu orientasi bagi pelajar tingkatan 1.

Seterusnya, pada 27/1/2014 Pelancaran Program Jati Diri telah dijalankan. program ini adalah satu aktiviti wajib yang diarahkan oleh Bahagian Pengurusan SBP untuk SBP seluruh negara. 4 aspek telah diketengahkan dalam pelancaran iaitu ketahan diri, kemantapan kerohanian, budi bahasa budaya kita dan personaliti diri. Hadirin juga telah dihidangkan dengan persembahan daripada team drama sekolah. 

No comments:

Post a Comment